tiistai 3. elokuuta 2010

Valmistautumista vuoden 2010 Sukkasatoon

Elokuu on alkanut, ja ilmoittautuminen vuoden 2010 Sukkasatoon avautuu puolentoista viikon päästä. Nyt jo voitte halutessanne levittää tietoa tempauksen alkamisesta ja käyttää tämänvuotista bloginappia. Ohjeet linkittämiseen löytyvät täältä - jos siellä on jotakin vanhentunutta tai virheellistä tietoa, kertokaahan! Myös Ravelryssä toimii Sukkasato-ryhmä, mutta itsenäisenä, eli siihen liittyminen ei merkitse ilmoittautumista Sukkasatoon.


Emo on aloittanut tämänvuotista sukittelu-urakkaa siivoamalla Heinäladon, Hillokellarin ja Perunalaarin  odottamaan uutta satokautta. Olen siis poistanut alablogeista viimevuotisen Sukkasadon kirjoittajat ja päivittänyt hiukan sivupalkkien tietoja.

Siinäpä sitten tapahtuikin onnettomuus, kuten isossa urakassa usein. Klikkailin "poista"-linkkiä kunkin alablogin kirjoittajan kohdalla, huomasin toki jossakin vaiheessa että itsekin olen listoilla, mutta en ajatellut sitä sen enempää. Kunnes - humps! Perunalaarin kansi läimähti kiinni nenäni edessä. Koko blogia ei näkynyt enää hallintapaneelissani, sillä olin onnistunut poistamaan itseni kirjoittajalistalta. Älkää kysykö, miten on mahdollista, että Blogger sallii tämän, vaikka olen blogin hallinnoija!

Eikä tässä vielä kaikki. Jatkoin työtä Heinäladossa, kunnes - humps! Ovi läimähti kiinni ja minä jäin ulkopuolelle. Olin tehnyt saman tempun toistamiseen. Varoituksen sana: on mahdollista siis poistaa itsensä omasta blogistaan. Ja siinä ei kuulkaa naurata.

Onneksi en ollut ehtinyt tuhota vielä koko nimilistaa, vaan viimevuotisilla apuemoilla, Perunalaarin Topperilla ja Heinäladon Villasukalla oli vielä pääsy sisään. He lähettivät minulle kutsun blogiin ja siihen vastattuani antoivat hallinnoijaoikeudet. Kyllä kuulkaa olin huolellinen, kun jatkoin siivousurakkaani! (Mutta jos tämä Kotilato jossakin vaiheessa hiljenee huolestuttavasti, tiedätte, että olen sulkenut itseni täältäkin ulos...)

Apuemäntiäkin on tempaukseen lupautunut jo mukavasti: Anni, SeijaP, Agatha ja Topperi. Miten minä muistan että teitä olisi ollut viisi, hihkukoon heti hän, joka puuttuu! Emoparka kun tuntuu säheltävän tällä hetkellä vähän kaikessa.

Vielä mahtuu mukaan apuemoja, sillä ihanne olisi saada jokaiseen alablogiin kaksi apuemoa, näin ei työ kävisi liian raskaaksi. Apuemäntien tehtävä on siis laskea sunnuntaisin kuluneen viikon saldo jaoteltuna osiin (siis x paria sukkia, x paria säärystimiä jne) ja ilmoittaa minulle, sekä tarvittaessa olla oman bloginsa jäsenten apuna teknisissä ongelmissa. Ilmoittautua voi edelleen joko kommentteihin tai sähköpostiin kaisantuumooksia ät gmail piste com (huomatkaa kaksi o-kirjainta tuumooksia-sanassa).

Myös arvonta kuuluu Sukkasadon perinteisiin. Kuka tahansa voi ilmoittaa arpavoiton, minä suoritan arvonnan tempauksen loputtua eli marraskuun alussa, ja lahjoittaja lähettää voiton suoraan voittajalle. Arpavoittojen lahjoittajat saavat linkin kotisivulleen tai blogiinsa tuonne sivupalkkiin, ja siellä on moni lanka- ja käsityöliike esiintynytkin menneinä vuosina... :)

Tässä näitä väliaikatietoja. Palataan taas!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

No, onhan ollut tekemistä ;D.

Nastaa että tää taas alkaa, tällä kertaa en tee yhtään sukkaa ennen sadon alkua, jos sais siten jotain saldoakin tällä kertaa aikaiseksi...