tiistai 21. elokuuta 2007

Kaisa-emon speksit

Olen Ikolan Kaisa Lapualta, kolmikymppinen pätkätyöläis-historiantutkija, joka on tällä hetkellä työttömänä. Harrastuksiini kuuluu kotiseututyö ja kotiseututyö ja käsityöt ja käsityöt ja käsityöt. Mainitsinko jo kotiseututyön ja käsityöt? Viikot asun yksin mutta viikonloput vietämme Samin kanssa yhdessä. Etäsuhteessa on puolensa ja puolensa! :)

Koulukäsitöissä olin surkimus, ja yleensäkin käytännön töissä intoa on aina ollut enemmän kuin taitoa. Vähinsä olen kuitenkin ikäni tehnyt sukkia ja ristipistoja. Viime vuonna siirsin hankalasti päivitettävän nettipäiväkirjani blogimuotoon. Samalla eksyin Blogistanian uumeniin ja lopulta löysin neuleblogit. Se oli sitten menoa - käsitöitä on vajaan vuoden aikana syntynyt kiihtyvällä vauhdilla. Ilokseni olen myös oppinut koko ajan uutta. En olisi viime syksynä voinut edes kuvitella, että joskus teen esim. pitsineuletta!

Lukkarinrakkaus sukkia kohtaan on säilynyt. Ne ovat helppoja ja nopeita, ja niissä voi käyttää mielikuvitustaan koristelun suhteen ja harjoitella erilaisia neulepintoja. Aionkin avittaa joulupukkia joukolla sukkapareja ja huovutettuja tossuja.

Tästä syntyikin idea Sukkasato-tempauksesta. Pyydän kärsivällisyyttä, mikäli kaikki ei täällä täysin toimi - tämä on elämäni ensimmäinen emännöinti... Tosin olen viime syksystä alkaen moderoinut Tarinamaanantai-blogia. Omia kuulumisiani kerron Kaisan tuumooksissa ja käsitöistä löytyy juttua Kerällä-blogista.

1 kommentti:

seijap kirjoitti...

Kyllä sä Kaisa oot ihana! Haluun kanssa mukaan!